Nu är byggarna klara....

Torsdag och fredag innan jul så dök byggarna upp. De var här några timmar på torsdag kväll och några timmar fredag förmiddag och byggde upp allt runt dörren. Även spillvattenröret (från lilla toan i penthouset) blev inbyggt. Sedan tog jag över spackling, slipning och målning av allt runt skafferi dörr och vattenrör. Så här blev resultatet...

Inifrån skafferiet
Dörr in till skafferiet

När jag ändå var igång så tog jag tag i det som har legat på mina axlar, jag spacklade upp det mellanrum som finns mellan alla fönsterbrädor och väggar. Och allt annat som skadats i flytten, såsom katternas fotavtryck på väggar, hål efter ledstång etc. Lördag kväll var jag klar, det känns så otroligt skönt att slippa det oket :)
Så här ser det ut innan "behandling"
Och så här ser det ut efter....

Och här är trappan och dess vita väggar

Nu har vi bara några saker kvar, jag ska mjukfoga mellan klinkerplattor och väggar i trappan och runt penthouset. Likaså mellan bänkskivor och väggar i tvättstuga och kök och alla fönsterbrädor. Listorna i badrummen ska monteras och speglarna ska upp. Och så ska vi få upp stänkskydd i köket men det lejer vi bort. That´s it! Men då menar jag förstås inomhus! Trädgården är ju ett annat kapitel.

Julafton spenderades med familjen vilket var mysigt, vi lagade mat, umgicks, spelade julklapps spel och kort. Otto, vårt första barnbarn, 5 månader gammal var en fröjd att umgås med. Han är för det mesta så glad och nöjd, en riktig guldklimp!
Juldagen blev det inte mycket gjort i glashuset, det var soffläge som gällde.
Men nu är vi igång igen och kommande veckor ska vi bli klara med västra trädgården och köksträdgården med upphöjd bädd.
Här har vi grävt ner rören för att raka gruset!

God fortsättning förresten :)