Veckorna går sååå himla fort..

men helgen försvinner på nolltid. Det gäller att fånga livet innan det har passerat...
Förra veckan grävde vi ur lager med först sand och sedan sten. För att sedan fylla på med sand igen, padda och racka. Och till sist lägga på mer sten....så här långt har vi kommit

Vi upptäckte en sak förra helgen/veckan, vi får minusgrader även i glashuset. Lite naivt att tro att vi skulle vara förskonade men jag trodde att frånvaron av vinden skulle märkas även på temperaturen. Så för att inte alla träd ska dö ifrån oss så hann jag köpa ett övervintringsväxthus som vi byggde ihop. Till detta en frostvakt så nu ska vi väl klara även den hårdaste av skånska vintrar.

Vi har också använt flera kvällar till att adventspynta, jag har gjort lite varje kväll men är fortfarande inte klar. Här kommer ett axplock av det vi gjort så länge





Vi fortsätter i veckan med att anlägga och pynta. Vi ska också försöka hitta en julgran som är hög, helst 4-5 meter men den får inte ha för tjock stam. Då får vi inte ner den i julgransfoten. Tanken är att ha granen på innergården!
Lovar att uppdatera med bilder lite oftare än senaste tiden, jag kommer att vara ledig varje tors-fre i december månad så jag kan inte skylla på tiden. Så tills vi hörs igen, ha det gott!


Rene

Hej, Vilket fantastiskt hus och fin blogg! Vi är i startgroparna (förhandsansökning inlämnad) på vårt hus i växthus-bygge och har precis sträckläst bloggen. Så mycket bra info inför vårt framtida projekt. Ville mest lämna en rad och visa uppskattning för allt ni delar med er av, tack:). Vänligen René

Svar: Hej René! Kul att du gillar bloggen. och roligt för mig att du uppskattar informationen. Om du har funderingar över något i vårt process som kanske kan hjälpa er i ert projekt, så är det bara att höra av sig! Vänligen Sanne
Sanne