Vilket oktoberväder vi har....

När solen ligger på har vi det väldigt varmt inne, temperaturen ligger runt 25-28 grader vilket är behagligt!
Katterna njuter också....i badgrunden Max, Sarahs Billie och den ljusa är Rasmus!

Så fort vi har tid över så gräver Olof hål för de träd vi ska plantera. Han tar också in mer sand för att fylla upp till markstenen. Vi har äntligen hittat ett företag som som säljer exotiska träd, Green Dream. Pratade med Malin på företaget och förhörde mig lite om vilka träd det fanns och varifrån de kom. Nöjd med svaret så jag åkte till Karlskrona i söndags och köpte en massa träd. Är lite stolt då jag lyckades backa med släpet i en återvändsgränd. Hem kom jag med följande träd och växter:
Limeträd, Sharonträd (även kallad kaki), Avokadoträd, Mandelträd, Fingerlimeträd, Granatäppleträd, Nektarinträd, 3 st änglatrumpetrar
Och Bougainvilla, lila blommor
Så nu ska här planteras, jag har även 2 citronträd, 3 fikon, 3 olivträd, clementinträd och ett persikoträd! Hoppas allt överlever vintern nu!
Idag har jag ägnat mestadels åt trädgården ute, vill få bort ogräs innan vintern så blir det så mycket lättare till våren. Drar upp allt för hand, hoppas minimera allt ogräs på detta sätt! Trägen vinner säger de ju...
Före rensning

Efter rensning!
I morgon fortsätter jag trädgårdsarbetet i det fina vädret!
Ha det gott så länge!