Helgen blev inte riktigt som vi planerat

Vi var så peppade på att lägga färdigt stenen i glashuset i helgen då det ändå skulle vara någorlunda väder på lördagen. Olof åkte i fredags iväg till Landskrona och hyrde stensåg. På lördagen var vi taggade så redan vid 9 stod vi för att såga. Vi hann väl med sådär 10-15 stenar innan den la av. Vi har varit med om detta innan så vi letade efter säkrings knappen men den hittades ej. Så helgen blev inte riktigt som vi tänkt.....
Kaput stensåg

Så istället städade jag lådor, skåp och garderober. När vi flyttade in så sorterade jag inte så som jag skulle vilja ha det. Nu har jag hunnit med ca 70 %, när det blir lite varmare tar vi garaget tillsammans.

Jag har påbörjat 1:a omplanteringen på de nysådda som har växt till sig lite. Jag har många kvar. Har väl planterat sammanlagt ett 100 tal tomater, chili, vattenmelon, paprika och gurkor. Fortsätter med det som går att förgro, som broccoli, purjo etc som också tar lite tid på sig. Men väntar in att de små ska bli klara så att de kan klara sig utan för mycket ljus så att inte plantorna blir för spensliga.
Har några lådor med diverse plantor

En klar fördel med glashuset är att tulpanerna verkar trivas som fisken....här en bukett jag fick av min bror och svägerska den 5/1....inne på 6:e veckan nu! Vi har granen kvar också, den barrar fortfarande inte!
br>

Må gott tills vi hörs igen!