Längtan till våren...

Januari brukar vara dryg! Men nu har 2/3 av månaden gått förvånansvärt fort, fortare än vanligt i alla fall. Det snöade ymnigt i Häljarp i torsdags när jag jobbade hemifrån. Så här kommer några bilder från taket, det var lite igloo känsla!


I fredags flexade jag ut efter lunch och tog en friskvårdstimme. Ja, vi har en timme i veckan vi kan träna på arbetstid. Jag gick en runda och efter det tömde jag 51 säckar grönsaksjord i köksbädden. Sammanlagt ligger här ca 75 säckar jord. Vi behöver nog det dubbla till de andra bäddarna. Nu kanske ni undrar varför jag inte kan köpa harpad matjord....jag har säkert skrivit det förr, så om ni läst det innan så får ni här lite repetition, jag vill inte ha in mördarsniglar (och ägg) och diverse skadekryp i glashuset! Och då måste vi köpa säckar fast det blir betydligt dyrare än att köpa jord på flack.

Hela lördagen hjälpte vi Simon (sonen) och hans lilla familj att flytta från Helsingborg till Tyringe. En fridag alltså :)
Idag har vi faktist satt upp några tavlor och tavelhyllor. Och så har jag sått!!!!! Det är det här man längtar efter hela året, ja kanske inte att så, för det är rätt mycket jobb bakom den processen, men när man ska sätta ut tomat-, gurk-, chili-, paprikaplantor det längtar jag efter. Jag längtar efter att skörda mina egna grönsaker.
Idag blev det några sorter tomater, paprikor. Och chili och gurka samt basilika. Jag brukar ha egen basilika stora delar av året.

I eftermiddags var vi ute och gick och jag tog en bild mot huset. Kan vara kul att se hela huset även om man inte ser så mycket detaljer.


Ha det gott tills vi hörs igen!